3000010520 |
Acompanyament des del tutoratge i des del mentoratge d'estudiants universitaris en pràctiques |
2018-2019 |
Seminari semipresencial. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
14/1/2019 - 25/3/2019 (25 hores) de 16:30h a 19:30h |
|
INS Severo Ochoa |
|
c. Severo Ochoa, 1-13 (Esplugues de Llobregat)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
TUME Acompanyament des del tutoratge i des del mentoratge d'estudiants universitaris en pràctiques
|
| |
Inscripció |
29/11/2018 - 14/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació en format de seminari semipresencial va adreçada a coordinadors i mentors/es de centres educatius formadors d'educació secundària i tutors/es d'universitat que acompanyen alumnat universitari en pràctiques amb l'objectiu de construir i utilitzar estratègies pedadògiques, metodològiques i organitzatives que afavoreixin l'acompanyament d'aquest alumnat, potenciant maneres de treballar que afavoreixin la retroalimentació i el benefici mutu de tenir alumnat en pràctiques al centre, compartint l'experiència pràctica docent i la teoria entre centres educatius i universitats.
En el procés de professionalització, el pràcticum esdevé l’espai ideal per anar desenvolupant les capacitats relacionades amb l’exercici de la professió. Aquesta fase conforma per als estudiants el primer contacte amb la professió, és el moment de reconèixer models d’actuació, contrastar les reflexions teòriques amb la pràctica real. La metodologia de treball serà basada en la pràctica reflexiva.
|
| |
Objectius |
Capacitar els mentors i les mentores per acompanyar significativament el procés de construcció de coneixement pràctic de l’estudiant en el període del pràcticum.
Aquest objectiu global implica:
- Definir conjuntament l’especificitat de la funció de la persona mentora de centre respecte dels altres agents que intervenen en la formació dels i les estudiants dels màsters.
- Identificar les capacitats dels estudiants que millor es poden desenvolupar des del mentoratge
- Identificar i saber aplicar estratègies d’acompanyament per afavorir la construcció de coneixement pràctic per part dels estudiants, des d’un plantejament reflexiu i crític
- Identificar i saber aplicar estratègies per ajudar els estudiants, des del mentoratge, a resseguir i avaluar el propi procés.
|
| |
Continguts |
- Eines per a l’acompanyament de processos de construcció de coneixement pràctic per part dels estudiants.
- Eines per afavorir el desenvolupament del pensament crític i reflexiu per part dels estudiants
- Eines per afavorir l’avaluació continua del procés de desenvolupament professional per part dels estudiants.
|
| |
Observacions |
El procés d'adjudicació de places serà l'habitual del que es fa al Departament conjuntament amb els criteris de que hi hagi aproximadament un 60% de mentors de centre i un 40% de tutors d'universitats, i un o dos referents de cada organització. El procés d'adjudicació de places serà l'habitual del que es fa al Departament conjuntament amb els criteris de que hi hagi aproximadament un 60% de mentors de centre i un 40% de tutors d'universitats, i un o dos referents de cada organització.
|
| |
Formador/a |
Silvia Lope
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest seminari va adreçat a coordinadors i mentors/es de centres educatius formadors d'educació secundària i tutors/es d'universitat que acompanyen alumnat universitari en pràctiques
|
| |
E-mail |
practiques.bll@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
14/01/2019 |
1630 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
21/01/2019 |
1630 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
28/01/2019 |
1630 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
25/03/2019 |
1630 |
1930 |
|
| |